Tipy proti bolestivé menstruaci 4/ Břišní dech a dech do pánve

Aktualizace: 14. zář 2018

Břišní dech uvolňuje, okysličuje, dodává energii, upravuje naše držení těla a prokrvuje. Když většinu času dýcháme mělce pouze do hrudníku, spodní část trupu se cítí opomenutá, a může nám to dát najevo různě, třeba i silnějšími menstruačními bolestmi.


Připravili jsme proto pro vás stručný “výcuc” : -), co potřebujete vědět o hlubokém břišním dechu.


Nácvik

Břišní dech se dobře nacvičuje vleže na břiše. Představ si, že dech proudí celým trupem, od krku až k tříslům. Vnímej, jak máš dlouhá a široká záda. Rozvíjej představu, že dýcháš do boků, které se nepatrně rozšiřují do stran a zároveň beder, které se nepatrně zvedají. Pohyby nemusejí být okem vidět, ale důležité je vnímat je. Pro lepší navnímání si můžeš na boky a bedra položit dlaně.


Když jsi v jednom kole, nemusíš si lehat. Každá vteřina, kterou vědomě strávíš se svým dechem, se počítá. Proto se neboj dech nacvičovat nebo prodýchávat podbřišek u pc, u tv, na wc, v mhd, zkrátka, kde tě to napadne :-).


Nikdy se nesnaž nafukovat břicho, spíš rozvíjej představu širokých zad, boků a nepatrně se zvedajících beder. Dech nemusí být na první pohled vidět, důležité je, co cítíš.


"Tvůj dech je tvůj osobní wellness specialista. Navíc je zadarmo. Nemusíš ho nikde na poslední chvíli shánět, volat mu, jestli má na tebe čas. Vždycky si ho najde, je jen tvůj a je vždycky připravený pracovat pro tebe. O nikoho jiného ani nezavadí!"

Tip na uvolnění pánevního dna

Jednou z relaxačních jógových technik, která se používá pro uvolnění napětí v různých částech těla, je posílání dechu právě do těchto částí. Stejně tak můžeme uvolňovat pánevní dno, které může být přetížené a v napětí. Tím, že k němu pošleme dech, ho pohladíme a dáme mu pozornost :-).

  • Dech do pánevního dna se dobře provádí vleže, ale jde to i vestoje nebo na všech čtyřech (v kočce).

  • Zhluboka se nadechni. Jak přijde výdech, posílej ho do pánevního dna přes pochvu ven a pánevní dno zároveň povol. Už jen "to" dole povolit může být fuška. Naše pánevní dno je po většinu času aktivované a k tomu se často setkáváme s informací, že je potřeba ho posilovat a stahovat.

  • Zkus si takhle párkrát za den na svou pánev vzpomenout a poslat jí o trochu víc kyslíku :-).

#menstruace #MenstruacniBolesti #TipyProtiMenstruacnimBolestem #StopBolesti #Dech

Zadáním své adresy bereš na vědomí Podmínky zpracování osobních údajů

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black YouTube Icon

© 2019 #MamSveDny