Jak poznat, že jsou tvé menstruační bolesti abnormální, když podle gynekologa jsi v pořádku?

Bolest je velmi subjektivní dojem a na spolehlivý způsob, jak ji objektivně změřit, ještě nikdo nepřišel. Žádný lékař, test, vyšetření ani přístroj nerozhodne, zda je tvoje bolest dostatečně silná a zaslouží si pozornost. Když jsi z pohledu gynekologa zdravá, může se stát, že propadneš pochybám, že máš moc nízký práh bolesti, že jsi citlivka a že jiné ženy to přece odjakživa zvládají. I kdyby něco z toho byla pravda, nezáleží na tom. Ignorovat svoji každoměsíční bolest a popírat ji ti nijak nepomůže.


Pokud tě tvoje menstruační bolesti trápí, nezbývá nic jiného, než věřit sama v sebe a ozvat se.

Jasný návod, jak velké bolesti jsou už příliš, bohužel nikdo nemá. Při těchto příznacích je ale dobré zpozornět a konzultovat je s lékařem:


1/ Bolesti trvají víc jak 2 až 3 dny.


2/ Léky na bolest (volně prodejné nebo na předpis) nezabírají nebo bolesti jen lehce zmírní.


3/ Je normální pociťovat jemnou aktivitu nebo jemné bolesti v podbřišku pár dní před menstruací nebo kolem ovulace. Pokud se ale bolesti objevují i mimo tato období, je dobré se poradit s lékařem.


4/ Objevily se u tebe i jiné příznaky jako silné krvácení, špinění mimo menstruaci, nepravidelná menstruace, bolest při sexu, bolesti doprovázené zvracením nebo průjmem.


5/ Bolesti tě omezují v běžných denních činnostech. Nutí tě si sednout nebo lehnout, krčíš čelo, tiskneš k sobě čelisti, z bolesti je ti špatně od žaludku, chtěla by ses schoulit do klubíčka, musíš si vzít volno…to všechno jsou znaky, že tvoje bolesti jsou příliš silné.



Pokud jsi z pohledu gynekologa v pořádku a nechceš se se svými bolestmi smířit, nabízíme také několik povzbuzení a tipů, jak dál:


1/ Připomeň se. Řekni svému gynekologovi o svých bolestech víckrát než jen jednou a zeptej se, co by ti doporučil.


2/ Neboj se konzultovat své bolesti i s jiným gynekologem. Bolesti máš každý měsíc a bez nějaké akce nebo změny samy od sebe nezmizí, stojí to za zeptání.


3/ Že se tvoje bolesti odehrávají hlavně v děloze neznamená, že problém je přímo tam. Neboj se požádat o pomoc i odborníky z jiných oborů, než je gynekologie.


4/ Drž se a vydrž se zdravým životním stylem. I když je to pro některé z nás fuška žít zdravě : -), vyplatí se to. Pozitivní na tom navíc je, že se to odrazí nejen na prožívání tvé menstruace, ale celkově na tvém zdraví.


5/ Můžeš vyzkoušet cvičení proti bolestivé menstruaci, na posílení nebo uvolnění pánevního dna, která pro tebe připravujeme ve spolupráci s fyzioterapeuty a lektory cvičení a tance.


-------------

Trápí tě velké bolesti při menstruaci a jsi ochotná s námi sdílet svůj příběh? Klidně i anonymně :-). Napiš nám na mamsvedny@gmail.com. Můžeš se například zapojit do rubriky „Jak to máš“, ve které sdílíme naše příběhy s problémovou menstruací.


Na blogu pravidelně přidáváme nové tipy, jak na bolestivou menstruaci. Stačí sledovat náš Facebook, Instagram, Twitter, nebo se přihlásit k odběru newsletteru, a nic ti neunikne.


#menstruace #BolestivaMenstruace #MenstruacniBolesti #StopBolesti

Zadáním své adresy bereš na vědomí Podmínky zpracování osobních údajů

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black YouTube Icon

© 2019 #MamSveDny