Bolestivá menstruace: Co radí psycholog?

Aktualizace: 6. čvn 2018

Když menstruace bolí, je to na hlavu. Bolesti nám každý měsíc berou energii, sráží sebevědomí a ovlivňují naše chování v práci i doma. Požádali jsme proto expertky v oboru psychologie o názor, co můžeme po psychické stránce udělat proto, aby byly bolesti snesitelnější.


Co radí Lucie Úblová, psycholog a kouč?


1. Starejte se o sebe.

Při bolestivé menstruaci je více než jindy důležité se o sebe starat a nezapomenout na laskavost a shovívavost. Tyto dvě hodnoty můžeme aplikovat i na sebe, nejen na ostatní. Co takhle odpustit si, že jste nevyprala? Nebo že jste v práci nebyla tak aktivní jako obvykle, protože vám prostě nebylo dobře? Představte si samu sebe jako svou nejlepší kamarádku. Té byste určitě ani jednu z věcí nevyčetla. Naopak byste ji ubezpečila, že se nic neděje. A ještě byste ji poslala odpočívat a donesla čaj.


2. Buďte sama sobě koučem.

Představte si bolestivou menstruaci jako bod A a snesitelnou menstruaci jako bod B. Jaké kroky vás mohou posunout z bodu A do bodu B? Možná, že už jste objevila nějaké tipy a triky, které se v minulosti osvědčily. Zapište si je do poznámky v telefonu. Pak zkuste prohledat internet či se poptat kamarádek, co pomáhá jim a experimentujte. Časem vytvoříte seznam, který vás do bodu B opravdu dostane a můžete si ho každý měsíc připomínat a řídit se jím.


#MamSveDny, #BolestivaMenstruace, #MenstruacniBolesti, #Dysmenorrhoea, #PsychikaPriMenstruaci

Zadáním své adresy bereš na vědomí Podmínky zpracování osobních údajů

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black YouTube Icon

© 2019 #MamSveDny