Prášek uleví, řešení to ale není, říká fyzioterapeutka

"Základem je si uvědomit, že prášek proti bolesti pouze zmírňuje příznaky bolestivé menstruace, řešení to ale není. Jako bychom rozbité okno řešily jen teplými ponožkami," říká fyzioterapeutka Lenka Chuchutová. A co tedy Lenka doporučuje? Podle Lenky pomáhá prevence cvičením v průběhu celého cyklu, popíjení bylinkových odvarů z kontryhele, meduňky, řebříčku a teplo: “Po prochladnutí může mít bolestivá menstruace mnohem bouřlivější průběh, a tak se vyplatí být v teple," radí L

Tipy proti bolestivé menstruaci 5/ Pozice plodu (v klubíčku)

Jakou pozici vleže zaujmout, aby bolest rychleji odezněla a ulevilo se ti? Vyzkoušej pozici plodu, která podle odborníků zmírňuje napětí v břišních svalech, a celá oblast břicha se tak lépe uvolní. Pozice plodu je ideální, když tě přepadnou bolesti a musíš si na chvíli lehnout, než odezní. “Spánkoví koučové” však nedoporučují v této pozici usínat. Když se stočíš do klubíčka, nervovému systému tím můžeš signalizovat, že máš z něčeho strach. A to nevypadá zrovna na nejlepší zač

Tipy proti bolestivé menstruaci 4/ Břišní dech a dech do pánve

Břišní dech uvolňuje, okysličuje, dodává energii, upravuje naše držení těla a prokrvuje. Když většinu času dýcháme mělce pouze do hrudníku, spodní část trupu se cítí opomenutá, a může nám to dát najevo různě, třeba i silnějšími menstruačními bolestmi. Připravili jsme proto pro vás stručný “výcuc” : -), co potřebujete vědět o hlubokém břišním dechu. Nácvik Břišní dech se dobře nacvičuje vleže na břiše. Představ si, že dech proudí celým trupem, od krku až k tříslům. Vnímej, jak

Tipy proti bolestivé menstruaci 3/ Orientální tanec

Orientální tanec pozitivně působí na ženské zdraví, formuje celé tělo, přináší radost, uvolnění a zvyšuje sebevědomí. Kromě žen s bolestivou menstruací pomáhá i těm, které chtějí otěhotnět nebo nastávajícím maminkám. #MamSveDny #BolestivaMenstruace #PanevniDno #OrientalniTanec #TipyProtiMenstruacnimBolestem

Tipy proti bolestivé menstruaci: 2/ Posezení na gymnastickém míči

V tomto seriálu se můžeš těšit na neustále nové tipy, co všechno může zafungovat proti menstruačním bolestem. 2/ Sezení na gymnastickém míči Při menstruaci dochází ke stahům děložního svalstva, které se projevují jako silný tlak a křeče v podbřišku, ale i v bedrech. V takovou chvíli není vůbec příjemné sedět na tvrdé židli. Ulevit může gymnastický míč, který nevytváří takový mechanický tlak na naše pánevní dno a jemné pohupování nahoru a dolů navíc působí jako jemná uvolňujíc

Tipy proti bolestivé menstruaci jinak: 1/ Držte se PREVENTIVNĚ v teple

V tomto seriálu se podíváme na to, co zabírá na bolestivou menstruaci. Můžete se ale těšit i na netradiční tipy, které váš podbřišek možná ještě nezažil 😇...nebo sdílet ten svůj vlastní. 1/ Držte se PREVENTIVNĚ v teple. Teplo je zásadní způsob, jak zvládnout menstruační bolesti s chladnější hlavou. O příznivých účincích tepla na bolest už bylo napsáno mnoho, většinou ale v souvislosti se zmírněním obtíží. Ještě účinnější je držet se v teple PREVENTIVNĚ (ideálně na Maledivách