Prášek uleví, řešení to ale není, říká fyzioterapeutka

"Základem je si uvědomit, že prášek proti bolesti pouze zmírňuje příznaky bolestivé menstruace, řešení to ale není. Jako bychom rozbité okno řešily jen teplými ponožkami," říká fyzioterapeutka Lenka Chuchutová. A co tedy Lenka doporučuje? Podle Lenky pomáhá prevence cvičením v průběhu celého cyklu, popíjení bylinkových odvarů z kontryhele, meduňky, řebříčku a teplo: “Po prochladnutí může mít bolestivá menstruace mnohem bouřlivější průběh, a tak se vyplatí být v teple," radí L

Tipy proti bolestivé menstruaci 5/ Pozice plodu (v klubíčku)

Jakou pozici vleže zaujmout, aby bolest rychleji odezněla a ulevilo se ti? Vyzkoušej pozici plodu, která podle odborníků zmírňuje napětí v břišních svalech, a celá oblast břicha se tak lépe uvolní. Pozice plodu je ideální, když tě přepadnou bolesti a musíš si na chvíli lehnout, než odezní. “Spánkoví koučové” však nedoporučují v této pozici usínat. Když se stočíš do klubíčka, nervovému systému tím můžeš signalizovat, že máš z něčeho strach. A to nevypadá zrovna na nejlepší zač

Jak poznat, že jsou tvé menstruační bolesti abnormální, když podle gynekologa jsi v pořádku?

Bolest je velmi subjektivní dojem a na spolehlivý způsob, jak ji objektivně změřit, ještě nikdo nepřišel. Žádný lékař, test, vyšetření ani přístroj nerozhodne, zda je tvoje bolest dostatečně silná a zaslouží si pozornost. Když jsi z pohledu gynekologa zdravá, může se stát, že propadneš pochybám, že máš moc nízký práh bolesti, že jsi citlivka a že jiné ženy to přece odjakživa zvládají. I kdyby něco z toho byla pravda, nezáleží na tom. Ignorovat svoji každoměsíční bolest a popí

Tipy proti bolestivé menstruaci 4/ Břišní dech a dech do pánve

Břišní dech uvolňuje, okysličuje, dodává energii, upravuje naše držení těla a prokrvuje. Když většinu času dýcháme mělce pouze do hrudníku, spodní část trupu se cítí opomenutá, a může nám to dát najevo různě, třeba i silnějšími menstruačními bolestmi. Připravili jsme proto pro vás stručný “výcuc” : -), co potřebujete vědět o hlubokém břišním dechu. Nácvik Břišní dech se dobře nacvičuje vleže na břiše. Představ si, že dech proudí celým trupem, od krku až k tříslům. Vnímej, jak